"מה הייתי עושה בלעדיך??!!", "בלעדי, ה' היה שולח לך מישהו אחר!"

המשפט הזה "מה הייתי עושה בלעדיו/ה?!" נשמע הרבה  ואנשים לא שמים לב שהדיבור הזה מנתק אותם מה' מבלי משים.

כאשר אדם מדבר כך וקל וחומר כשהוא חווה שהוא לא היה "יכול" בלעדי הזולת זה פתח גדול לניתוק מה', חרדות, פחדים ותלות שתרוקן אותו מהאנרגיה והשמחה שלו.

מה קורה לאדם שמתנתק מה' ונדבק במישהו אחר במקומו?

הוא מתחיל לפתח בו תלות, הוא מתחיל לפתח חרדות בקשר אליו, הוא מתחיל לחשבן כל מילה מולו, הוא מתחיל לעבוד אותו, ממש להקריב לו קורבנות נפשיים, הוא מנקז, מרוקן, את האנרגיה שלו ואת הכוחות שלו ובסוף הוא נותר סחוט ושבור או במקרה הגרוע יותר האדם השני מנצל אותו ומשתמש בו ושניהם אפילו לא מודעים לכך.

רבים מאיתנו לא נמצאים במערכת של עבודה זרה כה בוטה אבל חלקנו נופלים בכך פה ושם. זה יכול לקרות בין בני זוג, זה יכול לקרות בין תומך לנתמך, זה יכול לקרות בין אדם למערכת (תלמוד תורה או בית ספר וכדומה)

רוצים סימן לגלות האם אתם נגועים בזה?

  1. שאל את עצמך האם יש מישהו (שהוא לא האישה והילדים) שאתה אומר לעצמך "אם הוא לא היה אני לא יודע מה הייתי עושה!"?
  2. האם יש מישהו בחייך שאתה מנסה לעשות אותו מושלם למרות שהוא לא כזה

פעם שמעתי בשם אחד מגדולי ישראל שבית הקברות מלא בהמון אנשים ש"אי אפשר היה בלעדיהם". אין דבר כזה אי אפשר בלעדי בן אדם – אי אפשר זה רק בלעדי ה'!

תזכור – כשאתה אומר "מה הייתי עושה בלעדיך" אתה מתנתק מהקב"ה כי האמת היא שבלעדיו ה' היה שולח לך מישהו אחר

מצד שני, אמר לי מישהו,זה מבלבל, כי מצד אחד אתה אומר לי שכל הכופר בטובתו של חבירו לבסוף יכפור בטובתו של מקום אבל אם הוא רק שליח של ה' למה אני חייב לו הכרת הטוב הוא סך הכל  "שליח"???

התשובה מונחת בהבנה קצת יותר מעמיקה של הנהגת ה' בבריאה.

כאשר ה' רוצה לשלוח לך ישועה הוא מחפש אדם שבחר לעשות או לרצות לעשות  את הטוב שאתה זקוק לו והוא מזמן אתכם ביחד.

מצד אחד אני מודה לך שבחרת מעצמך לעזור לי ורצית בטובתי אבל מצד שני אני יודע בוודאי שה' זימן את החיבור בינינו ואם אתה לא היית עוזר לי ה' היה מזמן לי מישהו אחר שהיה בוחר לעזור לי.

כלומר, גם ה' וגם האדם בבחירתו עזרו לך אבל זה בעיקר ה'. כי אם ה"שליח" לא היה רוצה/יכול לעזור ה' היה מזמן לי מישהו אחר בוודאי אבל אם ה' לא היה רוצה לעזור לי לא היה עוזר לי כלום…

מסקנה

אין דבר כזה להיות תלוי בבן אדם, כל אדם שהוא, תודה לה' שזימן לי ותודה לשליח שמצד אחד הוא שליח אבל מצד שני הוא בחר בכך מעצמו ויכל גם לא לעזור.