אף אחד לא אשם – גם לא אתה !

מי שרגיל לעקוב אחרי הפוסטים במרכז כנפיים מגלה לאט לאט שאף אחד לא אשם בתקיעות שהוא חווה בכל מיני תחומים גם לא הוא בעצמו.

פשוט, אנחנו פה בתפקיד, יש לנו מטרה, משימה, דרך וכיוון והמצפן שלנו, המקום דרכו ה' מדבר איתנו באופן גלוי מאד השתבש.

כפי שהוכחנו כבר ממקורות רבים בתורה וכפי שגם אומר בפירוש המקובל האלוקי, רבי חיים ויטאל, תלמיד האר"י, שהנפש של האדם בעצמה היא זו שמגלה לאדם ומדריכה אותו ומנהיגה אותו בכל הדרכים להגיע לכל מה שהוא רוצה בחייו וזהו ממש קול ה' שמדבר איתו (להרחבה) רק שאנחנו קצת איבדנו את האוזן לשמוע כי יש לנו בפנים עוד קולות, הקלטות של אנשים, חוץ מהקול של הילד הפנימי הטהור שלנו.

חרדות, פחדים, קשיים בזוגיות, קשיים בחינוך ילדים, קשיים בפרנסה, קשיים בהתגברות על אכילה, קשיים בשמירת הברית לגברים או צניעות לנשים ועוד הכל נובע ממקור אחד – חוסר תקשורת עם הלב שלך, עם הנפש שלך.

אדם לא סתם לא מצליח לשמור דיאטה, להציב גבולות לילדים שלו ולעצמו, להפסיק לעשן ועוד. אשה לא סתם לא מאושרת עם בעלה או מתפרצת בכעסים או בולעת האשמות ולא מצליחה לשנות הרגלים – יש מניעים עמוקים לכל דבר, ויש דרך סלולה לכל אדם להגיע לכל דבר שהוא חושק בו – הדרך הזו ביא בתוך ליבו של האדם פנימה.

הקשר עם עצמך הוא הקשר עם הקב"ה והוא גם הקשר עם בן הזוג וגם הקשר עם הילדים ועם הסביבה והבוס והחברים. השיחות מיועדות לאנשים שמעונינים לקחת אחריות על חייהם כי הם מוכנים ומסכימים לראות את האמת הפשוטה שתתגלה בשיחות שאומרת שכל המצבים שבהם קשה להם הם רק שיקוף למקומות שבהם הם נטשו, בלא מודע, את הקשר עם עצמם, עם האני האמיתי שלהם וחידוש הקשר הפנימי יחדש את חייהם.

אף אחד לא אשם במה שכואב לך, גם לא אתה בעצמך. אולם, זוהי אחריותך ותפקידך וביכולתך- לשמוע, להקשיב ולגלות מה הצעד הבא שה' רוצה שתעשה.

ביחד נמצא את הנקודות שבהם נתקעת אחורה בזמן, שבוי בתוך דמיונות של חוסר יכולת, חוסר כשרון, בדידות, תסכול וביחד נצא משם – זו יציאת מצרים שבה מחוייב כל יהודי.
לצאת ממצרי הנפש ולזכות להיות מי שאני באמת, לקיים את תפקידי ושליחותי בעולם כפי רצון ה' ממני.
לרפא את החיים על ידי התורה, על ידי קשר עם ה' יתברך ועל ידי ישום שאר עצותיו רבי נחמן מברסלב ושאר הצדיקים וחכמי התורה, עצות השוות לכל נפש ומתאימות לכל אדם בכל זמן.

באהבה
יוחי ויוכי
מרכז כנפיים, ירושלים ת"ו
support@knafaym.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *