רוצה לזכות לגילוי אליהו? כן, זו לא בדיחה!

הרב וולבה בעלי שור חלק ב' שער שני פרק יד וועד שמיני כותב: הרב יצחק הוטנר סיפר שפעם הוא ישב יחד עם הסבא מסלבודקה הגרנצ"פ זי"ע ועם תלמידיו הגדולים והוא התחיל להרהר בקול: "הנשמה גדולה ממלאכים. נמצא, שאם יש לאדם גילוי בעצמו גדול גילוי זה מגילוי אליהו!"

ולמה זה אכן כך? שהרי כתוב "בצלם אלוקים ברא אותו" ו"כשם שאין פרצופיהן שוות כך אין דעותיהן שוות" וכמו שהקב"ה הוא יחיד ומיוחד ואין בלתו כך כל אדם ואדם הוא יחיד ומיוחד ואין בלתו וכך אמר הגאון הצדיק רבי אריה בירנבוים שעל זה נאמר שכתוב בחז"ל מה הקב"ה יחיד בעליונים כך הנשמה יחידה בתחתונים" וכמו שכתוב ברש"י על בראשית "הן האדם היה כאחד ממנו" רש"י: "כאחד ממנו- הרי הוא יחיד בתחתונים כמו שאני יחיד בעליונים".

וכך מוסיף לבאר הרב וולבה בעלי שור חלק ב' עמוד תי"ד: הרי מכל בני העולם החיים עכשיו אין אף אחד הדומה לך, ומכל בני העולם שחיו מאדם הראשון עד היום לא היה אחד שהיה דומה לך וגם עד סוף כל הדורות לא יהיה אף אחד שיהיה דומה לך באותו הרכב של כוחות ותכונות, סגולות מעלות וחסרונות – לפיכך כל אדם הוא יחיד ולכן הוא חייב לומר "בשבילי נברא העולם".

ולכן באמת כל גילוי של אדם בעצמו, בנפשו, זה גילוי של אלוקות יחידה בעולם שלא הייתה ולא נבראה מעולם ולא תהיה וברור שמעלתה יותר גדולה מגילוי אליהו ואשרי כל העוסקים בגילוי נפשם וגידולה!