כיצד תייצר אושר אמיתי כל יום מחדש ?

כבר דיברנו על כך שאושר זה לא דבר "פאסיבי" זה דבר שאנו מייצרים כל יום מחדש שוב ושוב וזה תענוג לא נורמלי ושלא נגמר כל החיים (!!).

עכשיו נרחיב קצת על כיצד לייצר אושר בפועל.

היכולת שלנו לייצר אושר נמצאת בתוך ההתגברויות המלאות, התגברות מלאה זו התגברות שכל החלקים של הנפש שלי שותפים בה.

אני לא אוכל זבל כי כל החלקים שלי לא רוצים לאכול זבל ואם פתאום בא לי זבל אז אני אשכנע את עצמי ואעודד את עצמי ואגדל את עצמי ואמצא ביחד איתו (עם החלק בנפש שרוצה לאכול זבל במקום להרגיש מה עובר עליו) פתרונות ולא סתם אשים לעצמי "גבול" נוקשה וחסר התחשבות.

גבול נוקשה לא מייצר ערך אמיתי כי ההרגשה היא שלא אני עשיתי את זה אלא כפו עלי ואז אני לא מרגיש בעל ערך אני מרגיש מושפל אפילו אם לא אכלתי בסוף את הזבל.

ובאופן כללי: המטרה שלנו בחיים היא לתת אמון במסרים (כל מה שקורה לנו בחיים זה מסר, שדר שנתבונן בו ונלמד משהו חדש) שה' שולח לנו (שהם מדוייקים בשבילנו והם לטובתנו) ולהקשיב להם.

לפעמים ה' ישלח לנו אתגר עצום אבל אנחנו לא נוכל להשלים יותר מ2% ממנו וזה מה שיגדל אותנו ואת השאר אנו נשחרר לה' ונתבונן שוב ושוב אולי נוכל לעשות עוד כמה אחוזים ואולי ה' יעשה את השאר ואולי מישהו אחר ואולי אנחנו נדרשים לתפילות עמוקות יותר וממוקדות יותר בשביל לגלות מה נדרש מאתנו כעת אבל אנחנו צריכים להיות בהתבוננות ולעשות רק מה שאנחנו יכולים בלי להפסיק.

למשל, יש בן אדם יקר שמגיע אלי לשיחות העצמה שנמצא עכשיו במצב נתון של שומן עודף, הוא ישן לא טוב בגלל זה, הוא נוחר אפילו ללא שינה, הוא מפריע לאשתו לישון, הוא מתנשם מאד, הוא מתבייש בזה, הוא מרגיש חסר ערך שיש לו גם תעודה של "חסר ערך" (=הבטן שלו) ועוד אבל היכולת שלו כרגע היא זו לעשות כמה דברים קטנים בעניין.

למשל, לא לשתות מתוק באמצע השבוע ולעשות סוג מהנה של פעילות גופנית פעם בשבוע וליצור מצב של הנאה מהאימון כמה שיותר את התוצאות יקח לו זמן לראות אבל זו לא המטרה באמת.

התוצאות זו לא המטרה האמתית המטרה אמתית היא להקשיב לה', לגלות מה רצונו באופן כללי (להיות רזה וחזק) ומה רצונו ממני עכשיו (לא לשתות מתוק ולעשות פעילות פעם בשבוע) ואז להתמיד בזה ולהבין שאני לא יכול לעשות יותר לא כי אני חסר ערך אלא כי אלו הם הכוחות שה' נותן לי עכשיו.

אם אני אשתמש בהם ולא אפסיק אני אקבל עוד כחות ועוד כוחות ועוד כוחות ואז אני אייצר תוך כדי עוד ערך ועוד ערך ועוד תחושת אושר וסיפוק ועוד ועוד עד שבסוף אני גם אשיג את המטרה להיות רזה וחזק וגם אהיה מאד מאושר ובעל ערך עצמי ואקבל כלים לפרוץ בכל שאר התחומים.

העיקר זה להתמיד במה שאני יכול בלי לוותר.

אז מהי מטרת החיים במילה אחת? לייצר אושר ענקי באמצעות הקשבה עמוקה והיענות לאתגרים שה' שולח לנו כל הזמן.

אהבתם ורוצים לדעת עוד?

עוד נדבר על זה הרבה עשו לייק לעמוד לעדכונים: https://www.facebook.com/KnafaymCenter

ושתפו את הפוסט.